Projekt PoMoc prowadzi specjalistyczne warsztaty dla dzieci, rodziców, nauczycieli i osób dorosłych. Wszystkie zajęcia prowadzimy na podstawie naszych autorskich programów.
Warsztaty dla dzieci powadzimy zawsze przez zabawę w sposób interaktywny, pobudzając dzieci do twórczego i kreatywnego myślenia.
,,Pełnia mocy” – warsztaty o emocjach
Dlaczego: Bardzo często dzieci nie rozumieją swoich emocji, nie potrafią ich właściwie wyrażać. Niewłaściwe pojmowanie swych stanów emocjonalnych przez dzieci bardzo często prowadzi do problemów wychowawczych i różnych trudności i zmagań w dorosłym życiu.
O czym: co to są emocje, co z nami robią, czy są potrzebne, co zrobić by je poznać i się z nimi polubić
,,Każdy ma moc” – warsztaty o tolerancji i akceptacji
Dlaczego: Każde dziecko ma prawo do bezwarunkowej akceptacji i tolerancji niezależnie od swojego wyglądu, zachowania czy sposobu życia jego rodziny. Pragniemy przekazać dzieciom, że wszyscy jesteśmy równi i wyjątkowi w swej różnorodności, zwracamy uwagę na różne dysfunkcje dzieci i wskazujemy na akceptacje i tolerancję. Brak zrozumienia i respektowania tych wartości bardzo często prowadzi do poniżania, umniejszania, piętnowania. Wczesna profilaktyka w tym zakresie może zmniejszyć ilość przypadków znęcania się dzieci nad swoimi rówieśnikami, a w przypadku ofiar uświadomić im prawo do inności.
O czym: czy wszyscy jesteśmy tacy sami, dlaczego każdy z nas ma inny nos, czy niebieskie oczy są gorsze niż brązowe, co czuje ktoś z kogo się śmieją, co ja czuje gdy to robią, czy powinni.
,,Pełnia mocy” – warsztaty o emocjach
Dlaczego: Bardzo często dzieci nie rozumieją swoich emocji, nie potrafią ich właściwie wyrażać. Niewłaściwe pojmowanie swych stanów emocjonalnych przez dzieci bardzo często prowadzi do problemów wychowawczych i różnych trudności i zmagań w dorosłym życiu.
O czym: co to są emocje, co z nami robią, czy są potrzebne, co zrobić by je poznać i się z nimi polubić
,,Każdy ma moc” – warsztaty o tolerancji i akceptacji
Dlaczego: Każde dziecko ma prawo do bezwarunkowej akceptacji i tolerancji niezależnie od swojego wyglądu, zachowania czy sposobu życia jego rodziny. Pragniemy przekazać dzieciom, że wszyscy jesteśmy równi i wyjątkowi w swej różnorodności, zwracamy uwagę na różne dysfunkcje dzieci i wskazujemy na akceptacje i tolerancję. Brak zrozumienia i respektowania tych wartości bardzo często prowadzi do poniżania, umniejszania, piętnowania. Wczesna profilaktyka w tym zakresie może zmniejszyć ilość przypadków znęcania się dzieci nad swoimi rówieśnikami, a w przypadku ofiar uświadomić im prawo do inności.
O czym: czy wszyscy jesteśmy tacy sami, dlaczego każdy z nas ma inny nos, czy niebieskie oczy są gorsze niż brązowe, co czuje ktoś z kogo się śmieją, co ja czuje gdy to robią, czy powinni.
,,Liczę do trzech” – warsztat dla rodziców o wzmacnianiu i karaniu w procesie wychowawczym
Dlaczego: Kary i nagrody są powszechnie stosowaną metodą wychowawczą. Jednak dlaczego nie zawsze działają? Rodzice bardzo często karząc i wzmacniają swoje dzieci nie osiągają pożądanych rezultatów, gdyż nie robią tego we właściwy sposób. Celem warsztatu jest wyjaśnienie uczestnikom behawioralnych mechanizmów działania wzmocnień i kar w procesie wychowawczym.
O czym: czym są kary i nagrody, jakie są ich rodzaje, w jaki sposób wytyczać granice w procesie wychowawczym, kiedy karać a kiedy nagradzać, dlaczego często kary nie działają,
,,Tak niewiele trzeba”- warsztat dla rodziców i opiekunów o zaspakajaniu potrzeb dzieci
Dlaczego: Każdy mały człowiek by móc prawidłowo się rozwijać potrzebuje mieć zaspokojone takie potrzeby jak potrzeba bliskości, akceptacji, bezpieczeństwa. Jeśli dziecko wzrasta w środowisku, w którym jego potrzeby są pomijane to wpływa to destrukcyjnie na jego rozwój. Celem warsztatów jest wyposażenie uczestników w wiedzę dotyczącą potrzeb dziecka, sposobów ich zaspokajania i skutków ich unieważniania.
O czym: o potrzebach człowieka, czym są i jaką pełnia funkcje w rozwoju dzieci i młodzieży, jakie konsekwencje niesie ze sobą brak świadomości rodziców i opiekunów w tej sferze, jak jedno słowo może zniszczyć lub podnieść.
Dlaczego: Kary i nagrody są powszechnie stosowaną metodą wychowawczą. Jednak dlaczego nie zawsze działają? Rodzice bardzo często karząc i wzmacniają swoje dzieci nie osiągają pożądanych rezultatów, gdyż nie robią tego we właściwy sposób. Celem warsztatu jest wyjaśnienie uczestnikom behawioralnych mechanizmów działania wzmocnień i kar w procesie wychowawczym.
O czym: czym są kary i nagrody, jakie są ich rodzaje, w jaki sposób wytyczać granice w procesie wychowawczym, kiedy karać a kiedy nagradzać, dlaczego często kary nie działają,
,,Tak niewiele trzeba”- warsztat dla rodziców i opiekunów o zaspakajaniu potrzeb dzieci
Dlaczego: Każdy mały człowiek by móc prawidłowo się rozwijać potrzebuje mieć zaspokojone takie potrzeby jak potrzeba bliskości, akceptacji, bezpieczeństwa. Jeśli dziecko wzrasta w środowisku, w którym jego potrzeby są pomijane to wpływa to destrukcyjnie na jego rozwój. Celem warsztatów jest wyposażenie uczestników w wiedzę dotyczącą potrzeb dziecka, sposobów ich zaspokajania i skutków ich unieważniania.
O czym: o potrzebach człowieka, czym są i jaką pełnia funkcje w rozwoju dzieci i młodzieży, jakie konsekwencje niesie ze sobą brak świadomości rodziców i opiekunów w tej sferze, jak jedno słowo może zniszczyć lub podnieść.
Jeśli chcesz abyśmy przeprowadzili warsztat w Twoim przedszkolu lub szkole zadzwoń do nas [kontakt]
O terminach warsztatów w naszej placówce i możliwości zapisów będziemy informować na stronie i naszym fanpage na Facebooku.